środa, 8 listopada 2023

Mediowe eksperymenty | Matilde

Witajcie!
Dzisiaj przygotowałam dla Was mixedmediową inspirację na bazie drzwi z hdf od Artistiko. Dekoracja jest niewielka, ale całkiem sporo się na niej dzieje.
Przed przystąpieniem do pracy całość hdf pokryłam dokładnie białym gesso. Na spodni element nakleiłam papier, który zabezpieczyłam przezroczystym gesso. Obydwa te zabiegi po to, żeby uchronić prace przed niekorzystnym działaniem wody i mokrych mediów, które w dużych dawkach aplikowałam później. Białym gesso pokryłam również odlewy żywiczne, a to z kolei dlatego, żeby lepiej przyjmowały kolejne farby i woski. Tak przygotowane obie części hdf oraz odlewy skleiłam używając heavy body gel. Wyjątkowo poczekałam do następnego dnia i pozwoliłam całości naturalnie wyschnąć. Kolejnym etapem tej pracy było nakładanie kolorów. Wykorzystałam do tego akrylowe fluidy, które zmieszane z wodą pięknie się rozprowadzają i przenikają. Wystarczyły właściwie 2 kolory, żeby uzyskać piękną gamę kolorystyczną. Jedynie w niektórych miejscach dołożyłam czarnego koloru, żeby podkreślić cienie i wydobyć niektóre elementy. Następnie przeciągnęłam krawędzie tej pracy woskami - najpierw woskiem do postarzania w kolorze sepii, a później metalicznym, który dodał całej pracy blasku. Za mało było mi tego błysku, więc sięgnęłam po brokat, który zmieszałam z glossy accents i ponakładałam w niektórych miejscach. Brokat wymieszany z tym preparatem nie traci swoich błyszczących właściwości, a jednocześnie świetnie się przykleja do dowolnej powierzchni. Wykorzystałam też przezroczysty preparat do spękań, który doskonale imituje potłuczone szybki. Do tego typu prac bardzo lubię dokładać papierowe postacie od Tima Holtza i koniecznie jakiś napis, więc i tutaj oba te elementy się pojawiły.
Mam nadzieję, że choć odrobinę poczuliście się zainspirowani, aby sięgnąć po media i trochę poeksperymentować.
Pozdrawiam,
Matilde

Wykorzystane produkty:


Podobne:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz