sobota, 2 marca 2024

Omszałe jajo z kogutkiem + kurs | Hannas

Prace wielkanocne sprawiają mi więcej radości niż te bożonarodzeniowe. Może dlatego, że bardziej lubię wiosnę od zimy. A w twórczości rękodzielniczej uwielbiam wszelkie motywy kur, kogutów i gąsek, które dość mocno kojarzą się z Wielkanocą. Dlatego na mojej ostatniej pracy, którą dzisiaj prezentuję, nie mogło zabraknąć kogutka.
Jeśli jesteście ciekawi, jak wykonałam tę zawieszkę, zapraszam do lektury.

Za bazę posłużyło mi spore, bo 20 cm jajo z hdf-u, które ozdobiłam wyciskami oraz papierem ryżowym o dość delikatnym i rozmytym wzorze roślinnym. W naszym sklepie jest sporo podobnych motywów, dlatego kilka linków wrzucę pod postem.
Na jajku stworzyłam kompozycję z wycisków, którą przykleiłam do bazy.
Żeby praca sprawiała wrażenie zamkniętej, w pewnym sensie skończonej, całą bazę obwiodłam wyciskami imitującymi gałązki.
Kolejne etapy były proste - pracę postarzyłam pastą antyczną, gdzieniegdzie przetarłam ramkę złotą farbką, którą otrzymałam po zmieszaniu pigmentu metalicznego z medium do pigmentów. Dodatkowo powtykałam w niektóre miejsca mech, żeby całość wyglądała na starą omszałą ozdobę. Efekt zielonego mchu delikatnie podbiłam farbą akrylową w kolorze sosny. Całość zabezpieczyłam lakierem matowym.
Taka zawieszka może być ozdobą rustykalnych wnętrz, ale równie dobrze może pasować do nowoczesnych mieszkań, w których powiew natury jest mile widziany :)
Pozdrawiam
Hannas

Wykorzystane produkty:


Podobne:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz