sobota, 12 września 2020

Romantyczny komplet + kurs | Ada


Cześć, dziś możecie razem ze mną wykonać pudełko na drobiazgi lub herbatę. Mam dla was krótki kurs, aby zachęcić was do zrobienia sobie pudełka metodą decoupage. 

Potrzebujemy:
  • pudełko ze sklejki
  • papier ryżowy do decoupage
  • klej do decoupage
  • lakier 
  • farba biała, czarna, brązowa, szparagowa
  • podkładkę ze sklejki pod kubek
  • koronka
  • bitum
  • papier ścierny
  • lakier do spękań jednoskładnikowy
  • szablon bordery lub ornamenty
  • klej magic 
Zaczynamy od przeszlifowania pudełka i podkładki. Następnie malujemy na biało oba produkty. Postanowiłam zrobić do kompletu serca z akrylu i je także przygotowałam do oklejenia i pomalowania. 
  


Przeszlifowałam jeszcze raz moje serca i podkładkę. Gdy były gładkie nakleiłam na nie moje motywy z wcześniej przygotowanego papieru ryżowego. Na sercach i podkładce domalowuje tło aby nie było widać różnicy w naklejanym motywie. 
  


Tylną stronę serc pomalowałam ciemnym kolorem. Na zdjęciu wyszło jakby to był kolor czarny, ale jest to kolor szparagowy zmieszany z czarnym kolorem i nie jest w rzeczywistości taki ciemny. Ma kolor taki jak na pudełku, bardziej grafitowy. Gdy farba wyschła, pomalowałam te części lakierem do spękań jednoskładnikowych.
  

Musimy poczekać aż wyschnie lakier, w tym czasie , maluję pudełko. Wieczko malujemy na ciemny kolor, taki jak na sercach z tyłu. A dół pudełka malujemy jasnym kolorem szparagowym. 
  

Wieczko ozdabiam szablonem w kolorze jasnym jak dół pudełka, a boki odwrotnie - kolorem ciemnym jak wieczko. Na podkładce odbijam z boku drobny wzór z szablonu, bo wydało mi się zbyt puste. Odbite szablony przeszlifowałam papierem nie chciałam aby były takie ładne i dokładne.
  

Wszystko zabezpieczam lakierem kilkakrotnie i przecieram papierem aby wyrównać nierówności. Gdy lakier dobrze wyschnie naklejam na wieczko moją okrągłą podkładkę. Postarzam bitum pudełko i kropkuję całość. Nakładam kilka warstw lakieru. Na podkładkę naklejam koronkę , aby zrobić delikatną ramkę. Pudełko zabezpieczam lakierem matowym ale okrągłą część maluje lakierem z połyskiem. 
  

Teraz mam czas aby zająć się sercami . Tył serc maluję farbą szparagową po jej wyschnięciu otrzymuję drobne delikatne spękania. Zabezpieczam je lakierem, kropkuję i postarzam bitum. Gdy serca są gotowe naklejam koronke na boki aby zatuszować łączenie akrylu. 
  

Do pudełka mocuję uchwyt i wiążę kokardę z koronki. Serca też ozdabiam kokardkami . To taki mały romantyczny dodatek. Teraz mamy gotowy komplet. 
  



  
pozdrawiam
  

Wykorzystane produkty:

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

2 komentarze :

  1. Z zainteresowaniem przeczytałam kursik. Może uda mi się kiedyś zrobić coś choć trochę podobnego i ładnego jak Ty to robisz. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne prace, gratuluję i dziękuję za świetny kursik
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń