piątek, 20 marca 2020

Pisanki ze złoceniami | Hannas

Krajobraz za oknem się zmienia. Łąki się zielenią, ptaszki śpiewają... po prostu wiosna! No i Wielkanoc coraz bliżej. Znaczna część rękodzielników tworzy wiosenno - wielkanocne ozdoby. I ja postanowiłam przygotować taką pracę, która z jednej strony kojarzy się z budzącą się ze snu naturą, a z drugiej - z Wielkanocą.
Bazą dzisiejszej pracy są gęsie wydmuszki. Pomalowałam je farbami kredowymi w kolorach: zielonym, niebieskim i brązowym. Zdecydowałam, że będą trochę błyszczące, bo chyba w karnawale nie zrobiłam żadnej pracy z połyskiem, dlatego teraz postanowiłam to sobie zrekompensować :) W związku z tym odrobinę lakieru wymieszałam z brokatem i taką   mieszanką zabezpieczyłam pomalowane farbami wydmuszki. Następnie przygotowałam wyciski z Heavy Body Gel w kształcie liści paproci. Ta część pracy trwała najdłużej, bowiem schnięcie listków w foremce zajęło trochę czasu . Zaletą takich wycisków na pewno jest to, że po wyschnięciu są elastyczne i łatwo można je przykleić do obłej, kulistej powierzchni. Zanim jednak przykleiłam liście do wydmuszek, przemalowałam je czarnym gesso. Przykleiłam klejem Magic i delikatnie  przetarłam zieloną farbą, a następnie przybrudziłam wodną patyną w czarnym kolorze. Po wyschnięciu całość pociągnęłam matowym lakierem. Skoro miało być na błyszcząco, to listki "pomiziałam" złotą pastą antyczną. 
Uznałam jednak, że błysku jest trochę mało, dlatego rozwinęłam folię Ranger Shiny Transfer w złotym kolorze. Praca z nią jest bardzo przyjemna i prosta, a efekt robi wrażenie. Już jakiś czas temu Anai stworzyła świetny filmik instruktażowy o tym, jak pracować z foliami do złoceń. 
Niektóre miejsca na liściach paproci przetarłam klejem Magic. Kiedy odrobinę wysechł, przycisnęłam folię. Efekt "błysku" na pewno jest większy niż ten uzyskany za pomocą pasty. Dzięki temu na pisance mam złote refleksy - słabsze i mocniejsze. Na końcu dokleiłam w miejscu dziurek ozdoby biżuteryjne lekko przybrudzone złotą pastą.
  






Pisanki, choć trochę się świecą, to nie są krzykliwe. Mam wrażenie, że sprawdzą się w każdym wnętrzu jako ozdoba świątecznego stołu.
Pozdrawiam
  

Wykorzystane produkty:
  
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

Podobne:
  
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz