poniedziałek, 15 lipca 2019

Morskie opowieści - kurs na kartkę Pop-Up Slider | Aleksandra

Dzisiaj chciałabym zaproponować Wam kurs na kartkę typu Pop-Up Slider. Lubicie kartki z ruchomymi elementami? Jeżeli tak, to zapraszam do stworzenia kartki z niespodzianką. Ta kartka ma wiele zalet. Jest prosta i szybka do wykonania, mieści się w kopercie ale przede wszystkim, daje ten moment miłego zaskoczenia obdarowanej osoby, w momencie wręczenia. Życzenia można umieścić w ukazującym się po wysunięciu okienku lub na suwaku. Mój przykład to wakacyjna kartka z żaglowcem. Wymiary podałam trzymając się tego przykładu, ale oczywiście można je dowolnie zmieniać zależnie od formatu kartki. Niech nie zraża Was ilość tekstu i zdjęć. To naprawdę proste :)
  


Do wykonania bazy przygotowujemy 2 arkusze grubszego papieru (od 240g wzwyż) o wymiarach 16x12cm i jeden o wymiarach 9x14cm na suwak. Do tego elementy dekoracji według uznania.
W jednym z dwóch większych arkuszy wyznaczamy prostokąt w równej odległości 2,5cm od brzegów i nacinamy trzy boki (na zdjęciu linia ciągła). Jeden z krótszych boków wyznaczonego prostokąta pozostaje nienaruszony. Powstałe okienko bigujemy w trzech miejscach - 1,5cm równolegle do lini cięcia krótszego boku, dalszą część okienka dzielimy na połowę i w tym miejscu bigujemy ponownie, trzeci raz bigujemy w miejscu linii łączącej dwa wierzchołki cięcia dłuższych boków okienka (na zdjęciu linia przerywana).


Naszą bazę oklejamy wybranym papierem scrapowym i gotowy element powinien wyglądać tak jak niżej na zdjęciu. Pozostaje w górnej części wyciąć miejsce, które uwidoczni uchwyt suwaka a zarazem ułatwi jego wysuwanie. Na suwaku dodałam nit, by przewiązać pomocny w wysuwaniu sznureczek.


Składając nasz Pop-Up Slider, zaczynamy od wklejenia suwaka. Z tyłu przygotowanego wcześniej okienka naklejamy taśmę dwustronną do linni pierwszego bigowania (do 1,5cm) i przyklejamy brzeg suwaka równo z linią cięcia okienka.


Dekorujemy podstawę w części, która będzie widoczna po wysunięciu suwaka. Tutaj można też dodać życzenia. Ja dodałam napis i dorysowałam kilka rybek. Pora złożyć części. W tym momencie warto podkleić brzegi mocowania do podstawy grubszym papierem, co doda nieco luzu, by suwak swobodnie chodził w kieszonce a też dodatkowo usztywni kartkę. Ważne, by wklejając pasy papieru zostawić luz wzdłóż suwaka i pozwolić na swobodny ruch. Teraz już przyklejamy do przygotowanej wcześniej podstawy nanosząc klej jedynie na wklejone paski.


Pora na główną dekorację. Tutaj wykorzystałam stempel z żaglowcem, który delikatnie pokolorowałam kredkami. Chcąc podkreślić żagle dodałam im dodatkowego wymiaru.


Wklejamy w miejsce, które wyznaczyła widoczna na zdjęciu taśma.




Nasz Pop-Up Slider jest gotowy. Jeżeli spodobał się Wam kurs, zachęcam do wypróbowania jakie daje możliwości tego rodzaju kartka. Dla mnie wydaje się świetnym rozwiązaniem w momentach gdy przychodzi wykonać kartki dla nastoletnich solenizantów. Z zabawną grafiką, żartobliwym tekstem z pewnością zrobi wrażenie.

pozdrawiam
Aleksandra


Wykorzystane produkty:

   
   
   
   
   
   
   

Podobne:

   
   
   

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz