sobota, 15 czerwca 2019

Pudełko z żabką + video | Marzena

Cześć, dziś mam dla Was tutorial na bardzo prosta technicznie szkatułeczkę z żabka, praca dla każdego początkującego z użyciem serwetki. Urzekła mnie ta urocza akwarelowa grafika .Prace trochę inaczej wykończyłam,bo nie lakierowałam wielokrotnie jak zazwyczaj, tym razem troszkę się pobawiłam i użyłam żywicy epoksydowej oraz własnoręcznie zebranych i suszonych roślinek by zrobić żabce naturalne środowisko. Kilka slow o pracy z żywicą. Zrobiłam już dość dużo różnych prób by ja "okiełznać", temat bardzo przyjemny, dający świetne efekty i możliwości,  ale zarazem trudny jeśli się nie zna podstawowych zasad użytkowania. Kilka prac zniszczyłam przez niewiedze wiec trzeba obowiązkowo poczytać, a potem już ogranicza nas tylko wyobraźnia. Możemy zalewać, nakładać pędzlem, robić odlewy z form, kaboszonki, biżuterię i mnóstwo innych rzeczy. Ale jest niestety na to mało czasu, trzeba się spieszyć nim zacznie robić się gęsta, jest to około kilkunastu minut do pół godziny, po tym czasie już trudno się z nią pracuje ze względu na gęstość, zatem nasze projekty musza być wcześniej przemyślane. Schnie na twardo około doby, szlifować i polerować niedoskonałości możemy dopiero po całkowitym utwardzeniu i to jest około tygodnia, a więc wymaga cierpliwości .
Najważniejsza rada - żywice używamy ścisłe z zaleceniami producenta pamiętając o rękawiczkach i o tym by nie wdychać oparów. Trzeba ja idealnie wagowo odmierzyć według proporcji, idealnie wymieszać, zalany przedmiot musi stać w wentylowanym pomieszczeniu na idealnie równej powierzchni, ponieważ wystarczą milimetry krzywizny i żywica nam pięknie spłynie. Musimy przedmiot zabezpieczyć przed kurzem, który opada na świeżą tafle i to jest najbardziej frustrujące, kiedy nam jeden klaczek kurzu zepsuje cały efekt. Temat jest bardziej obszerny, ale napisałam Wam podstawowe sprawy o jakich musicie pamiętać. Tak pokrótce. Zachęcam do zabawy z żywicą, jak najbardziej, ja się w niej zakochałam od pierwszego wejrzenia.
Pozdrawiam Was serdecznie i zapraszam na filmik: 
  
 







pozdrawiam
Marzena


Wykorzystane produkty:
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz