środa, 5 sierpnia 2020

Decoupage na słoiku | Hannas

Inspiracją do stworzenia dzisiejszej pracy była dla mnie przeurocza serwetka z zajączkiem. Kwiatki, zajączek, pastelowe kolory, prostota... Tym mnie ujęła :) 
Całą pracę rozpoczęłam od przyjrzenia się kolorom na serwetce, bo jest ich trochę. Od razu postanowiłam, że wieczko pomaluję na żółto, ponieważ ten kolor powtarza się na kwiatkach i paskach. Oczywiście kolory - miętowy, niebieski czy turkusowy też by pasowały. Na początku gwint na słoiku okleiłam taśmą malarską, żeby go nie zamalować, aby potem wieczko dobrze się dokręcało. Następnie całość potraktowałam primerem. Po wyschnięciu pomalowałam białą farbą kredową. Motywy zajęcy wydarłam z serwetki i przykleiłam je klejem z werniksem firmy Pentart. Muszę przyznać, że jest to genialny produkt. Dzięki niemu serwetka świetnie przylega i nawet nie trzeba zabezpieczać jej lakierem, żeby przeprowadzać kolejne "operacje" na słoiku :) Do tego w jakiś magiczny sposób, przynajmniej ja mam takie wrażenie, "wyprasowuje" zmarszczki, które przypadkiem się pojawiły ;) 
Następnie zabrałam się za wieczko, które pomalowałam na żółto. Przytwiedziłam do niego drewniany uchwyt do mebli, który pomalowałam w tym samym kolorze.
Kolejnymi preparatami, które wykorzystałam, były patyny. Najpierw cały przedmiot potraktowałam patyną ciekłą na bazie rozpuszczalnika, którą uwielbiam od lat. Po polakierowaniu słoiczek i wieczko przetarłam w niektórych miejscach czarną patyną wodną - chciałam w ten sposób uzyskać efekt mocnych odrapań, jakby ubytków farby na emalii spowodowanych czynnikami atmosferycznymi i upływem czasu. Po kolejnym lakierowaniu dodałam smugi za pomocą wodnych patyn w kolorze umbra oraz green. Następnie całość pochlapałam farbkami akrylowymi w kolorze czarnym oraz miętowym. Na końcu zabezpieczyłam lakierem matowym firmy Pentart. Uwielbiam ten lakier, bowiem jest najbardziej matowym lakierem, z jakim pracowałam. Ten prosty słoiczek doskonale nadaje się do przechowywania produktów spożywczych. Można go trzymać w kuchni i w zimowe wieczory przywoływać wspomnienia z tych cieplejszych dni ;)
  


Pozdrawiam
Hannas


Wykorzystane produkty:

   
   
   
   
   
   
   
   

Podobne:

   
   
   
   
   
   

1 komentarz :

  1. Zwykły słoik jest nijaki a ten słoik to piękna dekoracja do kuchni a i prezent nie byle jaki :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń