wtorek, 9 kwietnia 2019

Obrazek z kogutem | Hannas

Sporo prac z motywem koguta w roli głównej mam już za sobą. Były grafiki, wyciski z masy, a teraz przyszedł czas na odlew z gipsu. Inspiracją dla mnie przy tworzeniu obrazka była cudna foremka koguta, którą, oczywiście, możecie dostać w naszym sklepie. Praca jest prosta, nieskomplikowana, a jej wykonanie sprawiło mi sporo radości. Jeśli ktoś z Was jest ciekawy, jak powstała, zapraszam do zapoznania się z kolejnymi etapami jej tworzenia.

Bazą jest płyta MDF o wymiarach 25 cm x 25 cm. Równie dobrze  możecie wykorzystać deskę czy stare drzwiczki od szafki. Płytę pomalowałam primerem, a następnie farbą akrylową w kolorze miętowym.
  

Kiedy farba wyschła, odmierzyłam paski i w wybranych  miejscach nakleiłam taśmę malarską, ponieważ postanowiłam, że mój kogut będzie na tle pasów. Miejsca niezaklejone pomalowałam białą farbą.
  

Gdy płyta była już bogata w biało-miętowe pasy, rozrobiłam gips i wylałam do formy. Gips ceramiczny, który możecie zakupić w sklepie, jest bardzo łatwy w użyciu. Pod produktem (w sklepie) znajdziecie bardzo przystępny opis, jak go przygotować do odlewów.
  
  
Kiedy gips wysechł, zabrałam się za klejenie poszczególnych elementów  pastą  heavy body gel.
  

  
Wpadła mi w oko foremka silikonowa z wzorem narożnika, więc wypełniłam ją gesso. Okazało się, że do mojej kompozycji było potrzebnych 6 sztuk, bo ... tak jakoś mi pasowało. Dekor z kogutem otoczyłam jeszcze wyciskiem z masy Das w kształcie sznurka.
  

 
Żeby było ciekawiej, farbę w kolorze mięty przetarłam papierem ściernym  w kilku miejscach, aby wydobyć biały kolor podkładu.

 
Domalowałam też pasy w kolorach brązowych i zielonych, które po wyschnięciu przetarłam papierem ściernym, aby stworzyć efekt odpryśniętej farby pod wpływem starości.


Na końcu wyciski z masy, gesso i odlew z gipsu potraktowałam ciekłą patyną, której nadmiar starłam. Całość zabezpieczyłam matowym lakierem. Dodałam zieloną wstążkę przetartą pastą antyczną, którą przymocowałam za pomocą kleju Magic.
  



  
pozdrawiam
 

Wykorzystane produkty: 
  
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz