piątek, 24 marca 2017

Ecolinowe kwiatuszki - kurs Justyny

Witajcie
Temat naszego marcowego wyzwania "Wiosenna łąka" zainspirował mnie do stworzenia kursu na kwiatuszki.
To prosty kurs i jeszcze prostsze do zrobienia kwiatuszki. 
 

 
1. Potrzebujemy: papier czerpany, nożyczki, ecoliny, mata i dłutko, pręciki i klej. 


2. Na białym arkuszu papieru czerpanego rysujemy kółka (ok. 2,5cm)
 
  
3. Wycinamy kółka tworząc na brzegu delikatną falbankę.
 

4. Wycięte elementy moczymy w wodzie.
 

5. Barwimy papier na wybrane kolory. Można nakładać na elementy ecoliny pędzelkiem lub zabarwić wodę w miseczce. Jeżeli zabarwicie wodę, kolor będzie równomierny i bardziej delikatny. Moje kwiaty miały mieć kleksy i nierówności dlatego wybrałam pędzelek. Podsuszamy zabarwione elementy nagrzewnicą.
 

6. Przystępujemy do składania. Linie wskazują miejsce zagięcia papieru. Najpierw składamy na pół, potem znowu na pół i powstały rożek zaginamy jak wachlarzyk. Im gęściej złożymy i więcej zagięć uzyskamy, tym delikatniejsze będą falbanki na kwiatku.
 
  
7. Rozwijamy i środek wytłaczamy dłutkiem na macie.
 
 
8. Robimy dziurkę i wklejamy pręcik. Ja wklejałam pręciki od tyłu, żeby klej nie był widoczny.
 

Możecie stworzyć kwiaty w dowolnej kolorystyce.
Sami widzicie, że to nic trudnego. Do dzieła ;)
 

A teraz pora wykorzystać nasze kwiatuszki w praktyce :) 
Zobaczcie, jak niewiele trzeba by zrobić fajną ramkę. Wystarczy ciekawa baza - tym razem wykorzystałam gwiazdkę, która wcale nie musi być tylko ozdobą związaną z zimą i świętami. Bazę zostawiłam w wersji surowej, bardzo pasowała mi do zdjęcia. Następnie wykorzystałam kilka skrawków papieru i kwiaty. Wszystkie kwiaty zrobiłam sama i barwiłam je ecolinami. Świetnym uzupełnieniem tych większych są moje mini kwiatuszki z kursu.




pozdrawiam
Justyna
 http://szydelkiemwoko.blogspot.com/
 
Wykorzystane produkty:

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

1 komentarz :

  1. ostatnio uwielbiam robić kwiaty, jak tylko doba mi się wydłuży chętnie skorzystam z kursu, śliczne kwiaty

    OdpowiedzUsuń