środa, 25 listopada 2015

Bombki decoupage - jak i z czego, część 1





Kilka dni temu zebrałam Wam w jednym poście wszystkie materiały do stworzenia bombek 3d. W ciągu kolejnych kilku dni zbiore dla Was kilka wskazówek o tym z czego robić zwykłe bombki i kartki.

Zacznijmy od bombek prostych - łatwych do zrobienia dla każdego. Przede wszystkim NIE polecam ich robić ze styropianu. Jest niewiele tańszy od BOMBEK PLASTIKOWYCH, a efekt nie jest najlepszy. Styropian jest miekki, nierówny - po obłożeniu podkładem i szlifowaniu można uzyskać zadowalające efektu - ale to przecież też są spore koszty. 

Aby zrobić efektowną bombkę nie musicie od razu sięgać po lakier na wysoki połysk czy konturówki. To sa narzędzia dla cierpliwych (o tym w następnym poście). Spróbuje pokazać Wam co zrobić aby zwykła, matowa bombka nabrała świątecznego blasku :) Spójrzcie na bombkę ze zdjęcia u góry. Na plastikowym "medalionie" zrobiłam białe tło i nakleiłam prosty motyw, dodałam tylko troszkę kropeczek. Co dalej?


Tył bombki pomalowałam zieloną farbą, potem posmarowałam grubo klejem do deoupage i obficie posypałam brokatem. Bardzo wygodny jest też KLEJ w sprayu. Spryskujemy bombkę i obsypujemy brokatem; jego zaletą jest to, że jeżeli wydaje nam się, że brokatu jest zbyt mało - możemy spryskać ją ponownie i dodać brokatu znowu (lekka konsystencja tego  klejunie zniszczy pierwszej warstwy).

Wokół bombki używając kleju Magic przykleiłam biała koronkę i zielony sznureczek. W ciągu kilkunastu minut moja bombka stała się piękną, mieniącą się blaskiem ozdobą :)


Często też dodaję trochę brokatu na wybranych elementach motywu. Wystarczy nałożyć troszkę kleju do decoupage na czapeczki, szaliczki czy listki i posypać przezroczystym brokatem, będą wyglądać jak oszronione. (nie wiem czy jest to dobrze widoczne na zdjęciach). bardzo wygodna jest też przezroczysta konturówka brokatowa.


Czasami motyw naklejam z dwóch stron, a bombkę otaczam ozdobną taśmą. Na motywie w niektórych miejscach nakładam brokat i pastę śnieżną - na zdjęciu na dole pasta jest nałożona na gałązki, czerwone kuleczki zrobiłam brokatowa konturówką. Na taśmie ponaklejałam błyszczące kryształki.


Tę bombkę zamiast taśmą czy koronką, otuliłam śniegiem. Nałożyłam dookoła pastę strukturalną, jak nieco podeschła posmarowałam ją klejem do decoupage i posypałam brokatem.  Bombka pięknie się skrzy, chociaż na zdjęciu niezbyt to widać :)




Czasami na jednej stronie naklejam motyw, a drugą stronę bombki maluję farbą metaliczną. Przydają się tez elementy tekturowe - są dosyć plastyczne, można je naklejać nawet na wypukłe powierzchnie. Tutaj nakleiłam pomalowaną farbą śnieżynkę.







Jak widzicie - nawet proste bombki przy pomocy kilku dodatków mogą stać się bardzo atrakcyjne.

Teraz podsumuję Wam materiały jakich będziecie potrzebować aby je zrobić:

Polecam bombki plastikowe  zarówno w kształcie medalionu, serca jak i kuli. Są w sklepie w kilku rozmiarach

Bombka plastikowa kula 10cm   Bombka plastikowa medalion 12cm  

Do przygotowania bombki będziecie potrzebować farby podkładowej (farba akrylowa nie trzyma się dobrze plastikowej powierzchni), farb akrylowych, papieru ściernego do wygładzenia.

      papier ścierny.JPG


Potem przydadzą wam się serwetki lub papiery z motywami świątecznymi, klej do decoupage, zapewne też pędzelki i inne narzędzia


     Papier ryżowy decoupage ITD A4 zima w sepii   

A na koniec trzeba naszą bombkę ośnieżyć

        


Można dodać inne ozdoby, np. kolorowy brokat przy pomocy kleju

 Brokat sypki solniczka 80g srebrny  Brokat sypki solniczka 20g czerwony   Brokat sypki solniczka 20g zielony



brokatowe konturówki i farby 

Farba Brokatowa Cosmic Shimmer Glitter Kiss - Fire Red


ewentualnie farba metaliczna

       Farba Metaliczna Cosmic Shimmer Metallic Gilding Polish Citrus Green




Przydadzą się też tasiemki, koronki, sznureczki zajrzyjcie do TEGO DZIAŁU:

      Sznurek gruby zÅ‚oty bÅ‚yszczÄ…cy 7mm / 3m

oraz do działu kolorowych kryształków i perełek

TaÅ›ma półpereÅ‚ki 2mm biaÅ‚e 1mb   

tekturowe śnieżynki i inne świąteczne ozdoby,

   


wskazówki na temat bombek na wysoki połysk z konturówkami i spękaniami.
opisałam w kolejnym poście TUTAJ

Pozdrawiam :) Mirella


1 komentarz :