piątek, 5 kwietnia 2024

Mixed-media industrialne | Matilde

Witajcie!
Dawno już nie było u mnie pracy takiej w 100% mixed mediowej, więc najwyższa pora to zmienić. Przygotowałam dla Was inspirację w nieco industrialnym stylu (który dość często się u mnie pojawia). Cała zabawa przy jej tworzeniu sprowadzała się głównie do nadawania kolorów i faktur tak, aby uzyskać efekt postarzonej, metalowej lampy. Myślę, że się udało :)
W pierwszej kolejności bazę z hdf zabezpieczyłam gesso. Następnie nałożyłam pastę strukturalną przez maskę oraz pastę drobnoziarnistą w niektórych miejscach. Całość pokryłam turkusową farbą, która ma fantastyczne matowe wykończenie. Jest rewelacyjnie napigmentowana i wystarczyła jedna warstwa, żeby nie było żadnych prześwitów. Następny etap to dodawanie tych wszystkich zacieków, Do tego celu użyłam fluidy akrylowe Primy i farbę distress paint w kolorzez scorched timber. Farby z tej serii też są płynne i zmieszane z odrobiną wody idealnie nadają się do robienia takich właśnie zacieków. Wykończenie też mają matowe, co w tym przypadku (moim zdaniem) daje im przewagę nad fuidami Primy, które po wyschnięciu pozostają jednak lekko błyszczące.
Równolegle ozdabiałam żarówkę. Tutaj postanowiłam przykleić bibułkowy papier z motywami druku, a następnie pokryć go przezroczystym preparatem pękającym. Przed położeniem tego preparatu dodałam zacieki z fluidów akrylowych. Żeby spękania były większe i dobrze się trzymały podłoża, najpierw nałożyłam cienką warstwę primera do spękań.
Zupełnie oddzielnie pracowałam nad dodatkami. Przed przyklejeniem ich do pracy, pokryłam je brązową farbą akrylową, żeby następnie dodawać w niektórych miejscach pastę imitującą rdzę, wosk w kolorze żelaza, oraz wosk i farbę dodający tym elementom nieco patyny. Praca nad tymi elementami zajęła dość dużo czasu, ale efekt jest naprawdę wart zachodu!
Całość sklejałam tradycyjnie heavy body gel. Na koniec troszkę chlapnięć z rozwodnionej farby distress, papierowy chłopiec, napis i praca gotowa :) Mam nadzieję, że przypadła Wam do gustu i złapiecie ochotę do tego, aby sięgnąć po media.
Pozdrawiam serdecznie,
Matilde

Wykorzystane produkty:


Podobne:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz