poniedziałek, 7 stycznia 2019

Notesy na projekty - kurs Krysi

W nowym roku witam się z Wami tutorialem na „Notesy na projekty”.

Czy Wy też tak macie, że „kłębią się” Wam w głowie przeróżne projekty kartek, jednak nie zawsze macie w danym momencie czas, żeby swój pomysł zrealizować? Ja mam tak często i, niestety, moje projekty odchodzą w niepamięć. W nowym roku postanowiłam, że będzie inaczej, dlatego stworzyłam notesy. Zawsze można do nich zajrzeć i zrealizować któryś z projektów.

Do wykonania będziecie potrzebować materiałów i narzędzi przedstawionych na zdjęciu.


Przycinam beermatę i blok techniczny (wymiary podane na zdjęciach). Beermatę przyklejam do kartki bloku technicznego tak, aby na brzegach została mi tzw. zakładka. Odległość między beermatmi, to podwójna grubość beermaty (będzie zależna od grubości beermaty). Przycinam na rogach blok, kością delikatnie przejeżdżam przy beermacie (lepiej się wtedy robi „zakładkę”)
  
  
W pierwszej kolejności przyklejam zakładki po dłuższych bokach, następnie kością zaginam róg i przyklejam zakładki krótszych boków (w ten sposób będzie ładnie oklejona okładka notesu). Do środka przycięłam blok techniczny o 4 mm krótszy od całej okładki.


Do ozdobienia okładki notesu użyłam cudownej kolekcji 13 Arts Blue Magnolia. Z myślą o noszeniu notesu w torbie, nie robiłam żadnych wystających ozdobników. Wy, oczywiście, ozdabiacie swój notes tak, jak Wam serce podpowiada. Po oklejeniu całej okładki, wymierzyłam miejsca na nity (rząd nitów 1 cm od brzegu, od prawej 0,5 cm i kolejne nity co 1 cm). Oczywiście, jeśli nie macie nitownicy, możecie posłużyć się dziurkaczem i nitami do których nie potrzeba nitownicy. Po drugiej stronie notesu też musiałam zrobić dziurki i tutaj bardzo pomocna była linijka z ogranicznikiem.


Teraz jest czas na zamontowanie mocowania do notesów, czyli gumek (ja użyłam gumki tzw. kapeluszowej i gumki z teczki na dokumenty, z metalowymi zakończeniami).
  
  
Kolejny etap, to przygotowanie wkładów. Tutaj pomocne będą formularze, które przygotowałam. Jeden notes z projektami kartek w formacie A6, drugi na kartki kwadratowe, trzeci na format DL. Formularze są przygotowane do kartki 21 x 21cm. Ja, zanim zaczęłam drukować, przycięłam kartki. Po złożeniu „na pół” mamy format notesu. Okładkę do wkładu zrobiłam z papieru wizytówkowego. Zszywaczem magnetycznym zszyłam notesy. Dodatkowo ozdobiłam jeszcze z zewnątrz papierami pasującymi do okładki.
  

Gotowe notesy wkładacie w okładkę pod gumkę. Taki sposób montowania pozwala na wyciągnięcie tylko jednego notesu.
  





  
Mam nadzieję, że mój tutorial Wam się spodoba i skorzystacie z pomysłu.
Pozdrawiam!
Krysia


Wykorzystane produkty:

   
   
   
   
   
   

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz