sobota, 26 sierpnia 2017

Efekt patyny - kurs Viki

Witajcie wszyscy skądkolwiek jesteście.
Dziś pokażę Wam, jak uzyskać patynę na miedzi przy pomocy farb akrylowych.
Potrzebne nam będą:
pędzel, szpachelka, zestaw farb "Paint set for Patina Effect", czerwona farba akrylowa, szablon, gel medium.

Zestaw "Paint set for Patina Effect" składa się z pięciu farb akrylowych -  czterech matowych w kolorach: jasnoniebieski, niebieski, zielononiebieski i turkus, oraz jednej farby metalicznej w kolorze miedzi.
Farba miedziana jest bardzo mocno nasycona pigmentem, jest więc doskonale kryjąca.


 
Producent nic nie mówi o podkładzie (gesso, farba), ale z moich doświadczeń wynika, że zawsze dobrze jest takiego podkładu użyć i to bez względu na podłoże, na którym pracujemy.
Ja użyłam czerwonej farby akrylowej, żeby zagruntować drewienko i zakleić jego pory. Zmniejszyłam w ten sposób chłonność drewna i wyrównałam jego powierzchnię. Nieprzypadkowo też wybrałam czerwień, kolor czerwony “podbija” i ociepla kolor miedzi.
 
 
Pomalowałam farbą całą zdobioną powierzchnię, a po jej wyschnięciu naniosłam jedną, dość grubą warstwę metalicznej farby z zestawu "Paint set for Patina Effect".
 

 
Farba musi dobrze wyschnąć.

Na talerzyk wycisnęłam wszystkie pozostałe kolory farb z zestawu nie mieszając ich.
 
 
I pomalowałam nimi swoją podkładkę, nakładając farby obok siebie, a potem mieszając je pędzlem.
 

 
Poczekałam aż wszystkie farby dobrze wyschną, a potem dość mocno je starłam, starając się wydobyć przebłyski spodniej farby miedzianej. Do przecierek użyłam waty stalowej, delikatnej, o numerze 000, żeby nie uszkodzić dekorowanej powierzchni.
 
 
I to właściwie już wszystko.
Jednak ja postanowiłam jeszcze dodać swojej podkładce trochę życia i użyłam szablonu odbijając jego wzór farbą miedzianą.
 
 
Wciąż mi jednak czegoś brakowało...
Dodałam więc jeszcze reliefy.
Do zrobienia reliefów użyłam tego samego szablonu i bezbarwnego gel medium. Wy możecie użyć dowolnej bezbarwnej pasty strukturalnej.
 
 
I nie czekając na wyschnięcie gel medium pomalowałam je ostrożnie tą samą farbą miedzianą.
 

 
A oto efekt końcowy:
 


Miłej zabawy!
Pozdrawiam
Vika
http://www.astrolabiumart.pl/

Media i preparaty:

   
   
   
   

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz