wtorek, 23 lutego 2016

Wielkanocne dekoracje cz.1 - jajko 3D


Macie w rodzinie dzieci? proponuje Wam sprawić im radość taka właśnie wialkanocną dekorację - jajko 3D :) Jest bardzo łatwa do zrobienia i stanowi świetny pomysł zarowno na wspólną zabawę przy jej tworzeniu jak na miły prezent.


Bazą dekoracji jest duże akrylowe jajko. w którym umieściłam dwa urzekające zajączki. W sklepie mamy całkiem sporą kolekcję ceramicznych figurek, którą możecie wykorzystać. Figurki umieściłam na bazie ze styropianu. Nie musicie się specjalnie przejmować kupnem czegoś dopasowanego kształtem do podstawy jajka, Ja odcięła kawałek  od styropianowej kuli, był za duży - więc trochę go "obstrugałam". Otrzymałam dość nieregularną bryłę, ale pomalowałam ją farbą kredową na zielono (całkiem dobrze pokryła styropian) i przy pomocy kleju na gorąco obkleiłam mchem chrobotkiem. Mech jest bardzo puszysty i doskonale. wyrówna wszelkie nierówności. Potem wystarczy już tylko przykleić figurki i umieścić całość w jajku (podklejając w 1-2 punktach klejem na gorąco) oraz ozdobić tasiemkami albo koronkami. Tasiemki najłatwiej przyklleić taśmą dwustronną, I oczywiście nie zapomnijcie o delikatnych kwiatkach sweethart :)


Dodatkowe rady:
- jezeli nie macie farby kredowej, do pomalowania styropianu możecie użyć normalnej farby akrylowej, ale wcześniej pokryjcie go podkładem zwiekszającym przyczepność farby (primerem)
- jajko na końcówkę do zaiweszenia od szerszej strony, więc jezeli chcemy postawić je tak jak na zdjęciu - na wstępie nalezy obciąć ją szczypcanmi (udaje się to dośc łatwo).

Pozdrawiam serdecznie a juto zapraszam na kilejny odcinek o wielkanocnych dekoracjach - tym razem w bardziej stonowaych kolorach :)




wiele dodatków do takich dokoracji znajdziecie w skleie w dziale


materiały ze sklepu jakich użyłam:

jajko akryl 10cm.jpg               

      

   Sznurek lniany 30m szary   

2 komentarze :