niedziela, 17 stycznia 2016

Półmisek ceramiczny taki trochę wiosenny już.




Witajcie Wszyscy Skądkolwiek Jesteście.

W mojej kolejnej inspiracji chciałabym Was zachęcić do zdobienia szkła lub ceramiki, przygotowałam więc ceramiczny półmisek zdobiony techniką decoupage z elementami złoceń, a właściwie srebrzeń. Jest to część kompletu, bo powstaną jeszcze pisanki z tym samym motywem i w ten sam sposób zdobione srebrem.

Wiem, że wiele z Was boi się szkła - niepotrzebnie, to naprawdę nic trudnego i przy odrobinie wiedzy i staranności można stworzyć coś niepowtarzalnego.

Mój półmisek powstał tak:

- po dokładnym odtłuszczeniu ceramiki (ja zwykle w tym celu używam rozpuszczalników alkoholowych) lekko go zmatowiłam papierem ściernym o drobnej gradacji, a następnie pomalowałam primerem do szkła (przeźroczystym, gdyż zależało mi na utrzymaniu białego koloru ceramiki i jej naturalnego wyglądu, ale można też użyć białego);
- po jego wyschnięciu nakleiłam na całe jego dno serwetkę (kleiłam ją w całości, gdyż zależało mi  na całym wzorze serwetki - nie tylko na kwiatach, ale i na szarych paskach oraz piśmie, więc o wycinaniu motywu nie było mowy);
- dla dodania stylu i starości całą serwetkę pokryłam dwuskładnikowym cracle ze srebrnymi wypełnieniami i zabezpieczyłam lakierem do spękań.




Teraz przyszła pora na rant - najpierw narysowałam wzór konturówką (kolor konturówki nie ma znaczenia) i pomalowałam czarną farbą, a następnie pokryłam cały brzeg szlagaluminium. Spatynowałam srebrzenie czarną farbą, złotą i turkusową patyną oraz bitum, na koniec zabezpieczyłam go matowym lakierem. I już, półmisek gotowy.










Do zrobienia półmiska użyłam następujących preparatów:
 http://zielonekoty.pl/pl/p/Podklad%2C-primer-Pentart-100ml/610   http://zielonekoty.pl/pl/p/Preparat-do-spekan-Stamperia-Cralcle-Sottile-2x80ml/792

 http://zielonekoty.pl/pl/p/Konturowka-do-reliefow-Pentart-20ml-zlota-metaliczna/751   Klej do złoceń DailyArt 120ml      

idea 530 czarny.JPG    pasta postarzająca  lakier matowy

 bitum

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz