wtorek, 5 stycznia 2016

Kolor w art journalu - kredki akwarelowe

Od razu na początku chciałam zaznaczyć, że nie znajdziecie u mnie informacji, jak kredkami akwarelowymi kolorować stemple i w ogóle jak ich używać "klasycznie", w celu uzyskania efektu malowania akwarelami. Ja kredek akwarelowych używam po swojemu, do rysowania i kolorowania - bo generalnie uwielbiam kredki, a te akwarelowe można jeszcze na dodatek potraktrować wodą i efekt jest jak z farby, cudo!

Jak uzyskać kolorowe tło za pomocą kredek? Ano trzeba sobie coś narysować :) Najlepiej naszkicować ołówkiem jakiś prosty, dość duży wzór - kwadraty, płynne linie, duże koła (absolutnie nie od linijki, wszystko odręcznie!) A później ten wzór sobie z przyjemnością kolorujemy!




Oczywiście do kolorowania można użyć też zwykłych kredek, niekoniecznie muszą być akwarelowe - zwykłe kredki bambino są fantastyczne, mają piękne kolory i można je sobie ślicznie zaostrzyć (jestem absolutną fanką kredek bambino). Niemniej jednak kredki akwarelowe mają tę przewagę, że można je rozmyć wodą i uzyskać całkiem nowy efekt! Na zdjęciu powyżej widać po prawej stronie bardzo przydatne narzędzie - pędzelek wodny. W tej plastikowej rurce, która jest jednocześnie uchwytem, znajduje się woda, którą sobie w miarę potrzeby dozujemy, malując. Genialne rozwiązanie dla osoby, która, tak jak ja, _nienawidzi_ myć pędzli! Taki wodny pędzelek wystarczy wytrzeć lekko w chusteczkę i już można używać do kolejnego koloru, żadnych słoików z wodą, zasychania, biegania do kranu... zdecydowanie polecam :) Pędzelki wodne mają różne grubości, tak jak zwykłe pędzle, można sobie do drobnych elementów wybrać cieńszy, a do większych powierzchni grubszy - chociaż ja do takich całkiem dużych kwadratów, jak powyżej, użyłam jednak zwykłego, niezbyt szerokiego pędzla. Po rozmyciu wodą kredek trzeba dać im trochę wyschnąć, a później można już się bawić, np. stemplami: 


Narysowałam sobie jeszcze tło z wzorem w kształcie tęczy: 


Zwróćcie uwagę, jak się zmieniła intensywność kolorów i pokrycie tła po rozmyciu kredek wodą: 



Obrysy wokół liter i jasne kropeczki na czerwonym tle zrobiłam dostępnymi w ZielonychKotach pisakami Sharpie Paint - super kryją, a te pastelowe mają świetne kolory!

Oczywiście jak już mamy kredki, to niekoniecznie musimy rysować abstrakcyjne tła - można narysować, co się tylko wymyśli, np. kwiatka: 


Mam nadzieję, że spodoba się Wam mój sposób na kredkowy żurnal :) A przy okazji życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku, i polecam hasło z mojego dzisiejszego wpisu: Nie martw się!

Pozdrawiam!

Produkty ze sklepu ZieloneKoty.pl

  


    






2 komentarze :