czwartek, 14 lutego 2019

Akwarelowe ptaszki - kurs Deri Crafts

Witajcie!

Mam dla Was dzisiaj krótki kurs kolorowania akwarelami odbitek stempli. Technika, którą pokazuje poniżej, to tzw. „no line colouring”, czyli malowanie bez widocznych linii. Ten typ kolorowania jest dla każdego, nie ma znaczenia poziom Waszego warsztatu malarskiego. Wymagana jest jednak odrobina cierpliwości i wprawek, szczególnie jeśli nigdy przedtem nie pracowaliście z akwarelami, ale zapewniam Was, to bardzo fajne i relaksujące zajęcie. 
Oczywiście można w tej technice użyć i inne media jak np. markery alkoholowe, ale ja polecałabym właśnie  początkującym użycie akwareli, bo to bardzo wybaczające błędy i potknięcia medium ;-). 

Zacznijmy zatem od przygotowania narzędzi do pracy. Potrzebny będzie papier akwarelowy, akwarele (ja wybrałam tusze Distress Ink), stempel z wybranym motywem (urocze zimowe ptaszki), pędzel i woda.
Na papierze akwarelowym, najjaśniejszym tuszem jaki mam stempluję ptaszki.
  

Następnie maluję cienie nieco ciemniejszym kolorem tuszu, ale tak żeby również rozpuścić tusz na krawędziach obrazka. Staram się w ten sposób wtopić obrys. Następnie uzupełniam kolor w miejscach rozświetleń tym samym jasnym tuszem, którym stemplowałam ptaszki. Ten zabieg stosuje wszędzie tam, gdzie ptaszka pokrywają piórka. 
  

Następnie zabieram się za podmalowanie detali ptaszków tuszem w brązowym kolorze. 
   

Teraz gdy detale schną, a pozostałe elementy są suche, zabieram się za kolorowanie elementów ubioru. Wybrałam do tego dwa tusze. Najpierw tło wykonałam jaśniejszym kolorem - pistacjowym i zanim jeszcze tusz wysechł, domalowałam cienie w bardziej niebieskawym odcieniu.
  

Podsuszam ilustrację i nadaje ptaszkom ostatecznego kształtu, domalowując ciemnobrązowym tuszem elementy przypominające piórka. Dzięki temu zabiegowi, obrazek nie wygląda już jak postemplowany :-)
  

Na koniec dorysowuję oczy oraz kilka drobiazgów do ptasich zimowych akcesoriów.
  

Ptaszki, w tym wypadku główny element na kartkę, są gotowe. Zatem należy wyciąć rysunek i zabrać się za wykonanie kartki. 
Ja przygotowałam dla Was inspiracje kartki skierowaną do młodszego odbiorcy na Walentynki, ale tak naprawdę może być ona dla każdego i bez okazji również ;-)
   
Z papieru akwarelowego wycięłam bazę, na której wykonałam embossing białym pudrem. Następnie używając dwóch odcieni różu z tuszy Distress, pokolorowałam tło. 
  

Mgiełką w kolorze złota domalowałam elementy wzoru z tła oraz zrobiłam parę chlapnięć dla jego urozmaicenia. Również w tym celu użyłam białego i czarnego gesso. 
  

Na koniec domalowałam przez maskę kilka detali do tła, całość zamontowałam na kraftowej bazie, dodałam ptaszki oraz napis.
  





Praca gotowa!
Pozdrawiam serdecznie


Wykorzystane produkty:
  

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

1 komentarz :

  1. Świetny pomysł na kolorowanie. Z chęcią wypróbuje. A karteczka z ptaszkami jest urocza :-)

    OdpowiedzUsuń