piątek, 19 stycznia 2018

Metamorfoza świeczników - kurs Ady

  
Witam wszystkich zaglądających na bloga. 
Dzisiaj mam dla was kurs na zrobienie kamiennych dekoracji ze świeczników. Swoje świeczniki zakupiłam w jednym ze sklepów sieciowych w dość atrakcyjnej cenie. Ale od samego początku wiedziałam że zostaną przerobione na coś innego :)
  
Potrzebujemy:
  • świeczniki
  • masa do foremek - osobiście uważam że najlepszą jest masa  Fimo 
  • dwie bombki kule 12cm
  • foremki silikonowe
  • farba biała, szara, czarna
  • masa szpachlowa,
  • pasta efekt kamienia
  • klej magik
  • gesso

Oto moje świeczniki, nic specjalnego, krzywo posklejane, imitują drewno, a są chyba z MDF. Między poszczególnymi częściami nierówności. Zaczęłam od zaklejenia szpar masą szpachlową i wyrównania nierówności.
  

   
Bombki malujemy gesso, aby nadać im lepszej przyczepności, możemy też pomalować je zwykłą biała farbą. Na świeczniki nakleiłam bombki kule, którym obcięłam dzyndzelek do powieszenia. Nakleiłam je na masę do foremek i magika. Jak już obie części się skleiły , nałożyłam na całą kulę masę szpachlową , tak aby powstały nierówności. A potem w niektórych miejscach nałożyłam dodatkowo pastę efekt kamienia.
  
  
Gdy masa wyschła, nakleiłam wyciski z foremki silikonowej. Oczywiście proponuję najpierw wymierzyć swoje wyciski i przymierzyć je przed naklejeniem aby najlepiej je rozłożyć. Użyłam tej foremki.
  
  
Gdy wyciski wyschną malujemy kule i świeczniki na szaro z odrobiną zieleni. (ja wybrałam taki kolor, wy możecie spróbować z takim kolorem jaki lubicie). Malujemy niejednolicie,  robiąc takie jakby plamy na kulach. Chodzi mi o to że nie jest to jednolity kolor, a są miejsca ciemniejsze, jaśniejsze. Mam nadzieję że na zdjęciu to widać.
  
  
Świeczniki pomalowałam ciemniejszym kolorem niż kule. Przetarłam je w kilku miejscach świeczką, chcę otrzymać przetarcia. Gdy całość wyschła, metodą na suchy pędzel przetarłam wszystko białą farbą. Dół świeczników przetarłam grafitową farbą, bo po przetarciu białą zlały się z kulami i nie wyglądało to dobrze. Pędzlem przecieramy w każdą stronę , wtedy nierówności najlepiej będą widoczne. Na koniec świeczniki przeszlifowałam papierem ściernym aby uzyskać przetarcia w miejscach gdzie wcześniej użyłam świeczki.  A oto gotowe dekoracje.
  




  
Pozdrawiam 
http://pakamerka.blogspot.com/

Użyłam:

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz