sobota, 1 lipca 2017

Stemplowanie foliami do złoceń - kurs Doroty

Hej Kochane,
dziś mam dla Was prosty kursik jak wystemplować swoje ukochane wzory na złoto. Technika jest naprawdę łatwa, a efekt do zakochania! Potrzebujecie swój ulubiony stempel, klej do złoceń, folię do złoceń, zwykłą gąbkę kuchenną i koniecznie przygotujcie sobie miseczkę z ciepłą wodą. Do dzieła.



Odrobinę kleju wylałam na matę do mediów, nabrałam trochę na gąbkę, odcisnęłam obok i dopiero nanosiłam na stempel. Nie chcemy przecież zalać stempla klejem, tylko stworzyć cieniutka warstwę na wzorze.
  

Odbijamy stempel na kartce i od razu wrzucamy do miseczki z ciepłą wodą. Zaschnięty klej do złoceń bardzo trudno usunąć. Po pracy myję stempel delikatnie mydłem w płynie.
Wzór jest teraz ledwo widoczny, mamy tylko przezroczystą lepką warstwę kleju.
  


Teraz nanosimy folię, użyłam tej w płatkach - mix odcieni, bo lubię ten efekt, ale możecie zastosować gładką folię w rolce czy arkuszach. Nie żałujcie folii, nadmiar wróci do słoiczka. Palcami delikatnie wklepujemy folię w klej. Nie polecam robić tego w przeciągu ;)
  

Kiedy już cały wzór jest pokryty złotem, nadmiar usuwamy palcami i odkładamy do słoiczka. W tym momencie już się zaczyna wyłaniać wzór, ale wydaje się rozmyty, niedokładny.
Teraz szorstką strona gąbeczki delikatnie, kolistymi ruchami ścieramy nadmiar złota. I to wszystko. 
  


Teraz możecie ozłocić swoje ulubione stemplowe wzory, wykorzystać tę technikę na kartkach, w albumach i w decoupage. Powodzenia!

pozdrawiam
Dorota
http://dorisowepotworki.blogspot.com/
  Potrzebujecie:

   
   
   

Jeśli spodobał się Wam wzór mojego stempla, to jest to:

   

4 komentarze :

  1. Ale super!!! Na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to jest super pomysł!!!! Na pewno skorzystam z tego tutka :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały pomysł i efekt końcowy rewelacyjny!!! Dziękuję za kursik i z pewnością będę próbowała:). Pozdrawiam serdecznie:).

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelka, dzięki za taki kurs ! :-)

    OdpowiedzUsuń