środa, 19 lipca 2017

Doniczka ze starego czajnika - kurs Ady


Witajcie. Każdy z was posiada stary, niepotrzebny czajnik. A ja podpowiem wam jak można go zamienić w doniczkę na kwiatki.

Potrzebujemy:
  • stary czajnik,  może być dziurawy
  • motyw z serwetki albo papieru ryżowego, ja wybrałam bluszcz
  • farbę białą, czarną, zieloną, brązową
  • foremkę do mas
  • bitum
  • klej do decoupage
  • lakier w sprayu nadający się na zewnątrz
  • masę do foremki
  • klej magic

Mój stary czajnik, wygląda tak jak niżej na zdjęciu. Musimy go dokładnie zeszlifować. Pokrywam go jedną warstwą gesso. Gdy preparat schnie wyciskam sobie masę z foremki silikonowej. Najlepiej wybrać jakiś uniwersalny wzór. Naklejam te wyciski w momencie gdy masa jest mokra. Dzięki temu możemy dobrze docisnąć je do naszego okrągłego przedmiotu.


Gdy masa wyschnie całość pokrywam białą farbą, nanosząc ją za pomocą gąbeczki.


Na czajniku maluję, a raczej odciskam gąbeczką różne cienie i plamy, pasujące do kolorów na papierze ryżowym.  Plamy sa w kolorze jasnym zielonym, brązowym, berzowym, ecru.
  

Pasek z wyciśniętej foremki maluję na zielono, i od razu wycieram mokrą chusteczką, dzięki temu farba zostaje tylko w zagłebieniach.
  

Naklejam motyw i zabezpieczam go kilka razy klejem do decupage. Do zabezpieczenia użyłam stary lakier nadający się na zewnątrz i tu się zdziwiłam bo mi nieco popękał, ale że czajnik ma byś stary to akurat w tej pracy mi to nie przeszkadza. Dodaję plam, kropek, i pastą w kolorze rdzy nanoszę preparat na kilka miejsc na czajniku. Odciski z foremki dodatkowo wypełniam bitum , i w kilku miejscach ciemną farbą, zmywając od razu chusteczką. Dzięki temu czajnik wygląda na bardziej stary. Całość zabezpieczam lakierem zakupionym w sklepie i nadającym się zarówno do wewnątrz jak i na zewnątrz, tym razem nowy. Pozostaje nam wsadzić do niego ulubione kwiatki i mamy gotową doniczkę.
  




Pozdrawiam
Ada
http://pakamerka.blogspot.com/


 Użyłam:
  
   
   
   
   
   
   
 
Podobna serwetka:

   

6 komentarzy :